Treningshverdagen - opp og frem!

Blogg/TreningHva gjør vi løpere og hvordan trener vi? Her gir jeg dere et innblikk i en helt vanlig treningsuke for min del. Ingen kjære mor og jeg lever i trua på at hardt arbeid vil betale seg til slutt.

SisteinnspurtFlya2

 

Mandag:

1.økt: Rolig morgentur løp

2.økt: Rolig løp

3.økt: Styrketrening (maks)

 

Tirsdag:

1.økt: Rolig morgentur løp

2.økt: Oppvarming, 12×1000 meter, nedløping

3.økt: Slyngetrening

 

Onsdag:

1.økt: Litt lengre morgentur løp

2.økt: Skitur

 

Torsdag:

1.økt: Rolig morgentur løp

2.økt: Oppvarming, 12 km progressiv løp, nedløping

3.økt: Styrketrening

 

Fredag:

1.økt: Rolig morgentur løp

2.økt: Skitur

 

Lørdag:

1.økt: Oppvarming, 15×500 meter, nedløping

2.økt: Rolig restitusjonsøkt løp

3.økt: Slyngetrening

 

Søndag:

1.økt: Langtur løp eller løpetur+Skitur


Mellom øktene er det vanlig skolejobbing og er i tillegg medarbeider på Torshov Sport Gjøvik. Jeg stortrives og jobber hver eneste dag for å prestere bedre. En dag blir det fullklaff!

Nå nærmer det seg løpesesong! Det er antydning til vår i lufta og delvis bare veier på Gjøvik. Tenker å legge hardøktene ut om været holder seg og forholdene ligger tilrette for det framover. Løpemølle er bra det, men det er ute det skal konkurreres… Gleder meg til å kjempe og krige med asfalten igjen. Bli med da vel!

 

1 kommentarer til artikkelen.

1966 • Svelvik
#1
2015 02 27 - 12:00
er det slik å forstå at du trener 2 til tre ganger om dagen?
jeg for min del er fornøyd om jeg klarer å løpe 3 ganger i uken. hva gjør man da når man føler at kroppen er så tung og man klarer ikke å løpe engang. jeg har også begynt å få knær som knaser, er det farlig? er redd for at jeg får skader av å løpe så mye.

mvh. Edna
Bare registrerte medlemmer kan skrive kommentarer.
Registrer her eller logg inn ovenfor.